ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ
Інклюзивна освіта як інноваційна форма організації навчання дітей з особливими
потребами.
Одним із досягнень нашої школи ми вбачаємо у впровадженні інклюзивного навчання.
У різних країнах світу інклюзивне навчання існує понад 30–40 років і стало вже
світовою тенденцією. До країн із найбільш досконалим розвинутим законодавством у
галузі інклюзивної освіти належать: Канада, Кіпр, Данія, ЮАР, Іспанія, Бельгія,
Швеція, Великобританія, США. Наприклад, в Італії законодавство підтримує
інклюзивну освіту з 1971 року і акцентує увагу саме на соціалізацію „особливих”
дітей, в результаті якої вони стають повноправними членами суспільства.
На сучасному етапі розвитку суспільства в Україні освітні реформи набувають все
більше гуманістичної спрямованості.
Особливе місце в модернізації системи освіти посідає освіта осіб з особливими
потребами, адже згідно з демократичними соціальними перетвореннями і
пріоритетами сьогодення в нашій країні законодавчо визнано право кожної дитини
на здобуття освіти у загальноосвітніх закладах. Відтак, на сучасному етапі
розвитку освітньої галузі в Україні активного впровадження набуває інтегрування
дітей з особливими потребами в загальноосвітній простір, що виявляється в
розвиткові нової – інклюзивної – форми навчання в освітньому просторі України,
яка вважається основною освітньою інновацією кінця XX століття – початку XXI
століття.
В Україні інклюзивну освіту впроваджено з 2007 року. У жовтні 2010 року вийшов
Наказ МОН України за № 912 «Про затвердження Концепцій розвитку інклюзивного
навчання». У Концепції вказані мета, завдання, принципи інклюзивного навчання,
шляхи впровадження, викладені правові аспекти, фінансове забезпечення та
очікувані результати.
Приватна школа «Чарівний світ» йде в авангарді тих починань, які розвиваються в
нашій країні. А хто ж, як не ми, недержавні авторські школи, будемо першими
втілювати в життя новітні освітні технології навчання, створювати таку
психологічну атмосферу та домашній затишок, щоб кожному хотілося тут навчатися?
Інклюзивне навчання в приватній школі «Чарівний світ» впроваджується двадцять
років, з 2002 року.
Із досвіду роботи приватної школи «Чарівний світ» можна впевнено сказати, що
учні толерантно сприймають дітей з особливими потребами. Навчаючись разом з
такими дітьми, вони стають більш милосердними, терпимішими, готовими прийти на
допомогу. А діти з особливими потребами беруть активну участь у житті школи,
опановують навчальну програму, є надзвичайно талановитими і мають можливість
інтегруватися та адаптуватися до повноцінного життя в соціумі.