НАУКОВО-МЕТОДИЧНА РОБОТА

☝Приватна школа “Чарівний світ” є школою професійного розвитку. Тут постійно проводяться наукові дослідження актуальних проблем педагогічної теорії і практики.
Школа має угоди про співпрацю з Інститутом інформаційних технологій та засобів навчання НАПН України і з Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих Академії педагогічних наук України.
У школі впроваджуються розроблені під керівництвом М.П. Лещенко інноваційні педагогічні технології: ✔“Мистецька гра”, ✔“Виховання казкою”, ✔“Виховання мистецтвом”, ✔“Виховання в природі”, ✔“Драматична творчість”, ✔“Технології творення віртуальної навчальної реальності” та ін.
Розроблено і впроваджено такі інтегровані курси: ✔“Основи економічних знань і англійська мова”, “Математика і англійська мова”, ✔“Англійська мова і драматична творчість”, ✔“Англійська мова і музика”, ✔“Англійська мова і образотворче мистецтво” та ін.
Вище означені педтехнології застосовуються у школі впродовж 20 років. Актуальність, інноваційність та ефективність розроблених підходів підтверджуються науково-педагогічними дослідженнями, серед яких 44 успішно захищених кандидатських і 6 докторські дисертації.
Однією з перших є кандидатська дисертація Ольги Федій про специфіку використання педагогом українських дитячих пісень у процесі естетичного розвитку вихованців. Ця дисертація, захищена у 1996 році, завершила чотирьохрічне дослідження стосовно створення особливо сприятливого виховного середовища для дошкільників і молодших школярів, засобами музичного мистецтва.
Паралельно до цієї теми розроблялися педагогічні технології творення чарівного світу пізнання у ході навчання читати. Однією з найбільш яскравих стала Мистецька гра від А до Я, розробкою, апробацією і впровадженням якої займалася Наталя Сулаєва, котра успішно захистила у червні 2000 року кандидатську дисертацію «Дидактична мистецька гра у системі професійної підготовки вчителів початкових класів».
Особливості використання сучасної музики масових жанрів у виховному процесі були зясовані у кандидатській дисертації «Підготовка майбутнього педагога до естетичного виховання школярів засобами сучасної музики масових жанрів», яку у 2000 році захистила Валентина Березан. Суттєве наукове і практичне значення мають основні результати дисертаційного дослідження, визначені у ньому критерії готовності вчителів до естетичного виховання учнів засобами сучасної музики масових жанрів.
Вихованню естетично грамотної особистості в умовах сучасного інформаційного простору присвячене кандидатське дисертаційне дослідження Володимира Мирошниченка, яке було захищене у 2001 році. У ході його проведення були зясовані умови успішного життя особистості в інформаційному суспільстві.
Проблема визначення професійної готовності вчителя англійської мови до навчання учнів інтегрованих курсів ("Англійська мова і образотворче мистецтво"; "Англійська мова і музика"; "Англійська мова і драматична творчість" та інші) знайшла грунтовне і оригінальне розвязання у кандидатській дисертації "Дидактичні засади підготовки майбутніх учителів іноземної мови до викладання інтегрованих курсів", яку у лютому 2002 року захистила Юлія Стиркіна. У школі користується великою популярністю серед учнів і вчителів авторський посібник Юлії Стиркіної "Жива палітра", в якому реалізовано інтегрований підхід до навчання англійської мови і мистецтва.
У жовтні 2002 року Ірина Цебрій успішно захистила кандидатську дисертацію "Дидактичні засади використання музичного мистецтва у професійній підготовці майбутніх учителів історії". У ході дисертаційного дослідження були визначені критеріальні характеристики і показники готовності вчителів історії до використання музики в педагогічній діяльності. Окремі результати її дослідження використовуються у процесі навчання не тільки історії, а й літератури, природознавчих дисциплін.
Оригінальним і актуальним є кандидатське дослідження про специфіку підготовки іноземних студентів до вивчення професійної лексики, яке у квітні 2003 року захистила Олександра Палка. Базовим елементом авторського підходу є педагогічна технологія табличного моделювання граматичних структур україномовної професійної лексики. Зазначимо, що розроблений Олександрою Палкою посібник пройшов апробацію в школі "Чарівний світ" (навчання російськомовних учнів і дітей, які тривалий час перебували за межами України) і широко використовується в Українському дослідницькому інституті Гарвардського університету, Університету штату Вірджінія та в навчальних закладах України близького і далекого зарубіжжя.
⬜У ПЕРІОД З 2004 ПО 2021 РОЗРОБЛЕНО:⬜
✔✔Педтехнології навчання іноземної мови; ☝Дисертаційні роботи: Н.Мукан, І.Зварич, О.Бадюк, О.Волик, О.Рудич, С.Кривець, О.Авксентьєвої, Т.Григорєвої, Л.Рубан.
✔✔Педтехнології виховання мистецтвом; ☝Дисертаціїні роботи: Л.Зімакової, Ю.Мохірєвої, Н.Павленко, З.Резніченко, Т.Резенкінт, Н.Євстєгнеєвої.
✔✔Педтехнології виховання дошкільників; ☝Дисертаційні роботи: Н.Ковалевської, О.Вашак, Н.Карпенко.
✔✔Інформаційні технології; ☝Дисертаційні роботи: С.Овчарова, І.Шайдур, І.Капустян.
✔✔Методична підготовка вчителів та менеджмент освіти; ☝Дисертаційні роботи: А.Свєтлорусової, В.Давидової, С.Черняка, Я.Кітчука, Л.Тімчук, Ю.Запорожченко, О.Керекеші.
Результати науково-педагогічних досліджень та їх практичної реалізації висвітлено у багаточисельних публікаціях М.П. Лещенко та педагогів її наукової школи: у науково-педагогічних журналах, збірниках, методичних рекомендаціях, посібниках.
Багаторічний досвід роботи школи “Чарівний світ”, методики й технології навчання систематизовано і описано у книзі доктора педагогічних наук, професора М.П. Лещенко “Щастя дитини – єдине дійсне щастя на землі: До проблеми педагогічної майстерності”, яку визнано кращою науково-методичною роботою для вчителів, викладачів у 2004 році і відзначено дипломом І ступеня Академії педагогічних наук України.
Методична робота у приватній школі «Чарівний світ» спрямована на всебічне підвищення професійної майстерності кожного вчителя, створення умов для максимально ефективної його роботи, сприяє обміну досвідом, педагогічними знахідками, дає змогу молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег, забезпечує підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.
Координація методичної роботи з педагогічними кадрами здійснюється шляхом поєднання роботи педагогічної ради, методичних об’єднань, індивідуальної роботи педагогів, що сприяє виробленню цілісної педагогічної позиції, формуванню єдиної команди і орієнтована на збереження і виявлення творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності, залучення до науково-дослідницької та експериментальної роботи.

Популярні дописи з цього блогу

ПОЧАТКОВА ШКОЛА

НАВЧАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА НАШІ ПЕРЕВАГИ

СЕРЕДНЯ ШКОЛА /5-9 класи/. ПРИВАТНА ГІМНАЗІЯ