ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА

Психологічна служба школи працює згідно Положення Служби Системи Освіти України. ЇЇ роботу забезпечуютт практичні психологи , соціальні педагоги та дефектологи навчального закладу.
Метою діяльності психологічної служби у школі є психологічне забезпечення і підвищення ефективності педагогічного процесу. Сприяння повноцінному розвитку особистості учнів на кожному віковому етапі. Забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення.
Цілі і задачі роботи психологічної служби:
✅Підвищення рівня психологічної компетентності всіх учасників освітнього процесу;
✅Робота над реалізацією принципів гуманістичного навчання, особистісно-орієнтованої освіти;
✅Психологічна допомога учням в адаптаціі під час переходу з однієї вікової групи в іншу;
✅Проведення профорієнтаційної роботи серед учнів 9- 11 класів;
✅ Формування потреби у самопізнанні та самореалізації в учнів підліткового віку;
✅ Проведення виховних годин для учнів, тренінгових, ігрових занять;
✅ Виявлення дітей з особливими освітніми потребами та психологічне забезпечення інклюзивної освіти;
Напрямки діяльності працівників психологічної служби:
✔Психологічна діагностика - виявлення причин труднощів у навчанні, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні;
✔Психологічна корекція - активний вплив на процес формування особистості, на основі спільної діяльності педагогів – психолога, дефектолога, логопеда, соціального педагога та інших фахівців, спрямований на усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку учнів, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, схильності до різних форм девіантної поведінки;
✔Консультативна діяльність -багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу;
✔Психологічна профілактика – попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі; Просвітницька діяльність - формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу.
☝МОЗАКЇА АКТУЛЬНИХ НАПРЯМКІВ РОБОТИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ☝
❗❗ STOP BULLYING ❗❗
Булінг – це агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей по відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним впливом.
❗❗ПІДЛІТКОВИЙ ВІК - ЯК ЕТАП РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ❗❗
Підлітковий вік є одним із найкритичніших етапів життя.
У підлітковому віці відбувається активна зміна фізіологічного розвитку, поведінки та поглядів дитини. Найбільш помітним є нестабільний емоційний фон, який багато в чому спричинений активним виробленням гормонів організмом. Підліток може болісно сприймати дуже багато життєвих ситуацій.
У соціальному плані збільшується значення спілкування з однолітками та друзями, спілкування зосереджується у соціальних мережах, телефонних розмовах, зустрічах з друзями. Батьки, родичі та вчителі відходять на другий план. Часто спостерігається підвищення конфліктності у стосунках з батьками та старшими. Це зумовлюється гострим проявом почуття дорослості, яке не є фактичним, оскільки підліток залежний у фінансовому та інших планах від батьків.
Проте дитина заявляє про свою позицію, бажає володіти статусом дорослої людини. Підвищується прагнення підлітка до відстоювання власної позиції. Водночас, часто, навіть маючи свою думку, підліток приймає думку групи, для того, щоб не виділятись в ній та не бути відкинутим.
У цьому віці відбувається формування та розширення бачення власного «Я», розширення самосвідомості, формування ідеалів, цінностей, які можуть бути досить нестабільними, порівнювання себе з іншими. Особливе місце займає стурбованість стосовно свого зовнішнього вигляду.
У підлітковому віці відбувається ще одна важлива подія – поява романтичних бажань, закоханість та перші романтичні стосунки. Ця сфера також сповнена великою кількістю особистісних переживань підлітка.
У цих складних переживаннях, які стосуються усіх сфер життя підлітка, йому потрібна надійна, постійна, стабільна і безпечна основа, на яку він може опертись у ті моменти, коли не буде знати, що робити, не матиме рішення.
Підтримка підлітка батьками у цей складний період розвитку особистості є безумовно дуже важливою та пріоритетною!
Проконтролювати все неможливо, тому важливими є розмови і ознайомлення підлітка з особливостями дорослого життя, щоб роблячи свій певний життєвий вибір, він міг опертись на основу, яка закладена батьками.
Діти в підлітковому віці також потребують чітких рамок, які будуть сприяти розумінню підлітками не лише своїх прав, але і обов’язків, даючи можливість досліджувати цей світ, але не виходячи за межі дозволеного.
❗❗КІБЕРБЕЗПЕКА❗❗
Це важливо знати!!!!
☝ПОРАДИ УЧНЯМ ЩОДО ПРАВИЛ СПІЛКУВАННЯ У МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ
✔1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, робочу адресу батьків, їхній номер телефону.
✔2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
✔3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
✔4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
✔5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.
✔6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.
✔7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.
✔8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.
✔9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
✔10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.
❗❗ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ❗❗
Вступ у шкільне життя є важливим етапом у житті кожної дитини та її батьків. З початком шкільного життя змінюється соціальна роль дитини у суспільстві. Вона тепер – першокласник і перед нею постають нові завдання, виконання яких потребує зосередженості та посидючості.
Важливими аспектами готовності дитини до школи є особистісна та психологічна готовність дитини до шкільного життя.
Особистісна готовність - це потреба спілкуватися з однолітками й уміння спілкуватися, здатність виконувати роль учня. Важливо, щоб у дитини виникло бажання вчитися і дізнатися щось нове. Дитина має відчувати себе впевнено, перебуваючи поза домом. Вона повинна вміти самостійно одягатися і роздягатися, перевзуватися, зав'язувати шнурки, справлятися з гудзиками і блискавками на одязі.
Психологічна готовність - це необхідний і достатній рівень психічного розвитку дитини для освоєння шкільної програми в умовах навчання в колективі однолітків.
Необхідно виробити у дитини ряд навичок і вмінь:
- уміння долати труднощі,
- доводити розпочату справу до кінця.
Необхідні для школи аналітичні навички: вміння порівнювати, узагальнювати, зіставляти, робити висновки.
Обов'язковими для майбутнього першокласника також є такі якості, як цікавість, увага, зосередженість, пам'ять, посидючість, потреба в пошуку відповідей на питання, а також уміння регулювати свою поведінку, виконувати тривалий час не дуже привабливе завдання. Всі ці навички можна напрацьовувати кожного дня за допомогою ігор, ліплення, читання книг з дорослими. Під час читання корисно буде попросити дитину коротко викласти зміст прочитаного. Це привчає дитину аналізувати зміст прочитаного і робить її мову зв'язною.
Батьки також повинні відповідально підійти до нового етапу в житті дитини. Оскільки школа та зміна соціальної позиції - це певного роду стрес для дошкільника.
Зменшити стресовий фактор може попередня розповідь батьків про школу, про вчителів, про знання в позитивному контесті. Створення позитивного образу школи спонукатиме бажання дитини вчитися.
Привчайте дитину до режиму дня і обов'язково чергуйте відпочинок з заняттями. Дотримання режиму дня дозволить першокласнику плавно увійти в режим навчання.
Все це необхідно дитині, щоб відчувати себе комфортно в нових умовах.
☝РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ☝
Вміння, які допоможуть у вихованні дитини:
✔ Активно слухати, тобто вміння чути, що саме дитина хоче сказати.
✔ Використовувати принцип «обидва» праві» для вирішення конфліктних ситуацій, тобто вміння домовлятися з дитиною так, щоб результатами розмови були задоволені обидві сторони.

Популярні дописи з цього блогу

ПОЧАТКОВА ШКОЛА

НАВЧАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА НАШІ ПЕРЕВАГИ

СЕРЕДНЯ ШКОЛА /5-9 класи/. ПРИВАТНА ГІМНАЗІЯ